Aandachtsgebieden

Lifestyle medicine

Bent u gezond, maar denkt u dat het nog gezonder kan? Zou u met het oog op ‘gezond oud worden’ willen weten wat u nu kan doen om langer fit te blijven? Maak dan een afspraak. Na een zorgvuldige intake biedt Wendy Walrabenstein u een traject met een kop en een staart aan, met hierin een analyse van uw huidige voeding (tot op niveau van vitamines en mineralen) en een concreet advies op maat.

Uitgangspunt is een holistische visie op gezondheid, waarbij naast voeding ook inspanning én ontspanning een belangrijke rol spelen.

Medische indicatie

Soms kan (tijdelijk) aangepaste voeding noodzakelijk zijn. De adviezen zijn gebaseerd op de meest recente wetenschappelijke inzichten. Voedingsadviezen kunnen belangrijk en ondersteunend zijn bij de volgende aandoeningen:

  • Reumatoïde artritis
  • Artrose
  • Vage buikklachten
  • Oncologie: voeding ter voorkoming van kanker en voeding bij kanker
  • Maag- en darmklachten: coeliakie (gluten-intolerantie) of glutensensitiviteit, prikkelbare darm syndroom, ziekte van Crohn, colitis ulcerosa, lactose-intolerantie, diverticulitis
  • Hart- en vaatziekten of een verhoogd risico daarop door bijvoorbeeld een verhoogde bloeddruk (hypertensie) of een verhoogd slecht cholesterol (hyperlipidemie)
  • Diabetes Mellitus type 1 en 2
  • Ondergewicht, ongewenst gewichtsverlies

Plantaardige voeding: diëtist voor vegetariërs en veganisten

Wendy Walrabenstein heeft een ‘Certificate in Plant Based Nutrition‘, behaald aan het T. Colin Campbell Center for Nutrition Studies, een geaccrediteerd programma dat in samenwerking met Cornell University werd ontwikkeld. Zij is dé diëtist voor vegetariërs, veganisten en iedereen die zich daartussen beweegt.

Een plantaardig voedingspatroon biedt veel voordelen, zowel preventief als tijdens een behandeling. Met haar eigen plantaardige leefstijl, haar blog en het boek FOOD BODY MIND heeft Wendy Walrabenstein al veel mensen geïnspireerd en doet dit ook graag in een persoonlijk traject.

Maar niets moet! Er spelen immers veel factoren een rol, zoals het sociale aspect van het met elkaar eten. En daarnaast uw persoonlijke voorkeuren, gezondheid en ambities. Dus of u nu wilt gaan voor een beetje minder vlees per week tot 100% vegan: het is aan u!

Heeft u een vraag?

Stel deze dan hier, ik help u graag verder.

Juli 2016 kreeg ik de diagnose reuma.  Er werd gelijk gestart met zware medicatie.

Na een jaar sloeg de medicatie nog niet aan en kreeg ik steeds meer klachten.

Lees verder >>>

Ineke van Ruiten

25 kilo afvallen zonder dat het voelt als een dieet klinkt voor mij als een sprookje. Toch werd het werkelijkheid!

Lees verder >>>

Bas Loosen

Kok

Een gezonde, pure en eerlijke voeding was wat ik wilde! Langzaam wilde ik het in mijn eetsysteem, levensstijl en gezin gaan toepassen.

Lees verder >>>

Margo Heine-Slezak

Na veel gezoek en gepuzzel zag ik een artikel over jou en je boek. Ik bekeek het en nam het door en wist dit is wat ik nodig heb en naar zoek.

Lees verder >>>

Adrienne Garber

Na het lezen van Wendy haar boek “Food, Body, Mind” (overigens echt een aanrader, maar daar gaat deze recensie niet over), had ik nog vragen om mijn persoonlijke voeding nog verder te optimaliseren.

Lees verder >>>

Daan van de Konijnenburg